headlines

En un entorno mediático donde la información escrita está literalmente compitiendo por ganar tu atención, los encabezados publicitarios y periodísticos (headlines) deben hacer mucho mas que “nombrar” el tema de tus contenidos. Son puntos de atracción, elementos de intriga dentro de una comunicación completa, juegos de ideas, elementos compositivos y visuales, y por supuesto, son una jerarquía de importancia del nivel más alto en comparación con todos los demás textos que se usan para expresar algo. Engloban conceptos clave muy definidos y hasta en varios niveles de significación simultaneamente.
Hacer un encabezado efectivo es toda una ciencia, como lo describe este artículo de vanseodesign.com

The obvious purpose of your main headline is to get people interested enough to read further. It takes effort to read large blocks of text and you need to convince people to make that effort. On average 8 out of 10 people will read your headline while only 2 out of 10 people will read the rest of your copy so a headline that can communicate a lot of information is quite valuable.

You only want to tell part of the story in your headline, but you want to make it the most intriguing part of the story to communicate the most important information and entice people to read the rest.

Brian Clark considers your headline so important he advises writing it first. Since your headline makes a promise to readers you need to keep that promise in mind to ensure you fulfill it in your copy.

Headlines have another purpose. They let the reader know he or she is in the right place. Your reader came from somewhere with a goal in mind. Your reader is following a scent…

http://bit.ly/qQeTBR

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